Przypomnienie o złożeniu oświadczenia dotyczącego opłaty retencyjnej w Gminie Lubin


Mieszkańcy Gminy Lubin zostali przypomniani o konieczności złożenia oświadczenia dotyczącego opłaty retencyjnej, które należy dostarczyć do 30 stycznia 2025 roku. Opłata ta wynikająca z przepisów ustawy Prawo wodne dotyczy osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych, które posiadają nieruchomości i mogą być zobowiązane do ponoszenia tego typu opłat. Szczegółowe zasady składania oświadczeń oraz wysokości opłat zostały precyzyjnie określone przez lokalne władze.

W ramach nowych przepisów, osoby i podmioty, które na skutek budowy lub innych robót trwałych związanych z gruntem zmniejszyły naturalną retencję terenową, muszą się liczyć z koniecznością wnoszenia opłat. Obowiązek ten dotyczy m.in. właścicieli nieruchomości, posiadaczy samoistnych oraz użytkowników wieczystych gruntów o powierzchni powyżej 3500 m2. Oświadczenia powinny być składane w określonych terminach, zależnych od zakończenia kwartałów.

W przypadku osób zobowiązanych do uiszczenia opłaty, Wójt Gminy Lubin przekaże odpowiednie informacje dotyczące wysokości opłat oraz sposobu ich obliczania. Wysokość opłaty uzależniona jest od wielkości uszczelnionej powierzchni i zastosowanej kompensacji retencyjnej. Wszelkie niejasności co do wysokości opłaty mogą być zgłaszane poprzez reklamację, która będzie rozpatrywana przez odpowiednie organy gminne. Dodatkowe szczegóły oraz wzory odpowiednich dokumentów dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Lubin.

Źródło: Urząd Miasta Lubin


Oceń: Przypomnienie o złożeniu oświadczenia dotyczącego opłaty retencyjnej w Gminie Lubin

Średnia ocena:4.62 Liczba ocen:12


Zobacz Także