Mieszkańcy Lubina powinni zachować szczególną ostrożność w związku z nową kampanią oszustów, którzy podszywają się pod Profil Zaufany. Przestępcy rozsyłają fałszywe wiadomości e-mail, które mają na celu wyłudzenie danych osobowych. W treści tych wiadomości informują o rzekomym logowaniu z nowego urządzenia i zachęcają do kontaktu pod podany numer telefonu. Odbiorcy na ogół mylnie sądzą, że mają do czynienia z pracownikami banku, co prowadzi do poważnych konsekwencji finansowych.
Oszuści stosują manipulację, informując ofiary, iż ich dane zostały skradzione i że należy unikać dalszych problemów finansowych. Po skontaktowaniu się z numerem telefonu z maila, potencjalna ofiara słyszy informacje odnaśnie próby wykonania nieautoryzowanych przelewów. W rezultacie, oszust przekonuje klientów, że muszą szybko przelać swoje pieniądze na tzw. „konta techniczne”, aby zabezpieczyć swoje środki.
Warto podkreślić, że w takich sytuacjach powinno się mieć na uwadze, że banki nie kontaktują się w ten sposób z klientami. W przypadku wątpliwości co do autentyczności wiadomości, zaleca się bezpośredni kontakt z bankiem. Działania w tym zakresie monitoruje FinCERT.pl, czyli Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, które analizuje tego rodzaju przestępstwa oraz współpracuje z organami ścigania, w tym Biurem Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji.
Źródło: Policja Lubin
Oceń: Ostrzeżenie przed oszukańczą kampanią podszywającą się pod Profil Zaufany
Zobacz Także




